Geloof in de zaak

Terugblik

20 november 2018 - Op het spoor ..... van een nieuw klant

Informatie over de bijeenkomst

Iedereen heeft de behoefte aan nieuwe klanten. Of je nu klanten hebt verloren of omdat je wilt groeien. Waarom kiest een nieuwe klant voor jou of waarom kiest die nieuwe klant toch voor iemand anders? Nieuwe klanten vinden blijkt niet eenvoudig!

Wat kun je doen om succesvoller en effectiever te zijn?
In welke mate kunnen we de keuze van een potentiële klant überhaupt eigenlijk beïnvloeden?
En welke rol speelt netwerken hierin? 
Wat kan Plateau hierin betekenen?

Jurgen Niemeijer, sales professional, zal deze vragen uitgebreid bespreken. 

Wanneer:    dinsdag 20 november 2018
Waar:          Restaurant Lugar (Lugar Primi)
Adres:         Gestelsestraat 2, 5582 HH te Waalre

Programma:
17:30 uur     ontvangst
18:00 uur     presentatie
19:00 uur     einde  presentatie                
19:15 uur     aanvang diner
20:30 uur     verwacht einde

Het verslag

Op het spoor van een nieuwe klant.....

Jurgen Niemeijer heeft ons voorafgaand aan het diner bij restaurant Lugar, meegenomen in zijn verhaal om succesvol klanten te werven. Het klinkt zo simpel maar hoe krijg je het voor elkaar dat de potentiële klant voor JOUW kiest. Volsta je met een goede social media campagne of zit het toch anders in elkaar? Jurgen weet het als geen ander, het zit anders in elkaar!

Ten eerste: ga op zoek naar raakvlakken tussen jezelf en je mogelijk nieuwe klant. Dit schept een band en een band schept vertrouwen en vertrouwen zorgt voor …….

Ten tweede: laat jezelf zien, weet wat je kan, weet waar je je in onderscheidt en straal dit ook uit.

Ten derde: zorg er verder voor dat je vooraf de juiste keuzes maakt, denk dan aan de ideale markten en je ideale klant. Over welke markt weet je veel, welke heeft veel potentiële groei voor de toekomst, vind je interessant en is financieel gezond. Welke klant past bij je en wil een lange termijn relatie met je aangaan, welke klant is ontwikkelbaar, waar kun je nog echt wat toevoegen, etc.

Jurgen stelt dat nieuwe klanten nodig zijn maar geeft tevens aan dat je je bestaande klanten zeker niet voor "lief" mag nemen. Besef je  dat je bij bestaande klanten meer business kunt genereren dan je feitelijk denkt. Relatiebeheer is zeker een punt van aandacht en heeft veel potentie. Koester je klantrelatie! Na deze presentatie was er gelegenheid om aan de tafel te genieten van een heerlijk diner en te netwerken. Voor impressie check de website.

 

De foto's